Jdi na obsah Jdi na menu
 


Českoslovenští výrobci motocyklů

Příspěvky

JAC 1929-1932

5. 3. 2004

  JAC: Motocyklový projekt,který našel inspiraci u některých větších výrobců. Dvoudobý motor 500ccm,byl uložen v rámu z lisovaných ocelových profilů,vlečná ramena byla odpružena listovými pery.
 

Jawa Týnec 1929-dodnes

5. 3. 2004

Obrazek JAWA TÝNEC:  Tak tady je snad zbytečný cokoliv psát,příběh jak pan Janeček založil JAWU a co s ní udělali soudruzi a porevoluční strasti, zná každej správnej Českej motorkář. Proto jen uvedu,že je to moje srdeční záležitost a na stroje Jawa nedám dopustit.Mé nejoblíbenější modely jsou JAWA 350.640-5 Tramp,JAWA 650 DAKAR,JAWA 500OHC a samozdřejmě JAWY ze šestidenní,ale všechny JAWY mají svoje kouzlo,páč to byly jediné stroje našeho mládí,měly své mouchy,ale snadno se udržovaly.I po letech jsou stále naše národní zlato.Snad Jawa vydrží,už se těším na nové modely s motorem Yamaha(Minarelli)660ccm. http://www.jawa.eu/

 

Jawa Divišov,JRM 1963-dodnes

5. 3. 2004

JAWA Divišov,JRM:  V roce 1963 přebírá Jawa Divišov firmu pana Jaroslava Simandla ESO. Z počátečních zkušeností vznikla později pod znčkou Jawa Divišov plochodrážní legenda světového věhlasu,jejíž následníci šíří slávu Divišovských speciálů dodnes. Jawa v plochodrážním sportu ovládá všechny disciplíny-krátkou,dlouhou,trávu i ledy. Firma se přejmenovala od roku 2008 na JRM JawaRacingMoto z důvodu přehnaných finančních nároků na ochranou známku. http://jrm.celeano.com/index.php

 

Jelínek 1904-1907

5. 3. 2004

JELÍNEK: V Praze vyráběl jednoduché motocykly vybavované motory Minerva,Fafnir,Orion a Kúhne.
 

Jules 1929-1934

5. 3. 2004

JULES: Brněnská strojírna vyráběla lehký stroj vybavený dvoudobým motorem.
 

KMB-J.Kielar 1924-1926

5. 3. 2004

KMB-J.Kielar: Továrna na stroje a motocykly v Brně-Maloměřicích vyrobila nevelko sérii dvoudobích strojů a později také prototypy nápadně připomínající koloběžku se závěsným motorem umístěným nad zadním kolem s motorem NSU.
 

Koch 1934-1935

5. 3. 2004

KOCH: J.F.Koch-konstruktér,který se proslavil zejména návrhy skútrů ve Strakonické ČZ,vyráběl zajímavý jednoválec OHC s objemem 350ccm.Později spolupracoval s firmami BD a PRAGA.
 

Kohout 1904-1906

5. 3. 2004

KOHOUT: Zesílený bicyklový rám byl základem pro motory Fafnir a Minerva. Firma Kohout později vyvinula vlastní čtyřdobý jednoválec,který však již byl pro tuto Brněnskou firmu labutí písní.
 

Laurin a Klement 1899-1908

5. 3. 2004

Laurin a Klement:Firma sídlila v Mladé Boleslavi.Bala úspěšnou průkopnickou firmou vyrábějící vlastní motory-jednoválce,vidlicové dvouválce a řadové čtyřválce.první motocykly měly motor umístěný nad předním kolem.Velmi rychle byly konstrukce změněna na logičtější-motor byl uložen v rámu. Na některých strojích se také používala jména Republic a Slávia. Firma se později stala základem společnosti Škoda.
 

Linser 1902-1912

5. 3. 2004

  LINSER: Jeden z prvních výrobců představil nejdříve stroje značky Zeus s vlastnim motorem. Později se ojevil pokrokový dvouválec s mechanickými ventily a zapalováním magnetkou.
 

« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

následující »