Českoslovenští výrobci motocyklů
Příspěvky
Perun 1904-1924
5. 3. 2004
Poustka 1924-1934
5. 3. 2004
POUSTKA: Poměrně známé motocykly nesoucí jméno výrobce byly vyráběny v Praze a vybavovány téměř výhradně licenčními motory Villers.
Praga 1929-1933 1998-2003
5. 3. 2004
PRAGA: Automobilka Praga převzala výrobu motocyklů firmy BD z konstrukčního prkna J.F.Kocha. Hlavní zájem byl však směřován k potřebám armády. Poměrně složitý a těžký jednoválec DOHC 500ccm nevyhovoval. Proto se ojevil v roce 1932 stroj podobné konstrukce s lisovaným rámem a kardanovým hřídelem. Dělala se ještě Praga 350BCS. Ani tento typ však nebyl příliš úspěšný. Proto byla výroba motocyklů definitivně ukončena. Od roku 1994 vyráběla Praga motor 250 pro Jawu,po ukončení výroby Jawy 250.593,zůstalo v Pragovce spousty motorů. Tak vzniklo skvělé enduro Praga ED250,které si v ničem nezadalo s věhlasnými značkami. Počítalo se s prodejem 250 kusů ročně,bohužel se to nepovedlo a výroba byla v roce 2003 ukončena. Vyrobilo se i několik skvělých endur a crossek o obsahu 430ccm a 610ccm.
Premier 1913-1933
5. 3. 2004
PREMIER: Německá pobočka firmy Premier se přesídlila v roce 1913 do Československa. Mateřská firma v Británii ukončila výrobu motocyklů již v roce 1915. Prvním strojem vyráběným v Čechách byl jednoválec SV 346ccm,který byl přesnou kopií svého Anglického bratra. Poté následoval dvoudobý Liliput s objemem 269ccm. Sportovně laděné stroje byly v malých sériích vybavovány vestavnými motory JAP.
Republic 1899-1908
5. 3. 2004
Roessler a Jauerning 1902-1907
5. 3. 2004
Rulliers 1924-1929
5. 3. 2004
Sagitta 1928-1930
5. 3. 2004
Satan 1929-1929
5. 3. 2004
SATAN: Pod touto značkoubyly vyráběny motocykly s poměrně pokrokovými čtyřdobými motory s rozvodem nejprve SV,poté OHV-550ccm.