Jdi na obsah Jdi na menu
 


Českoslovenští výrobci motocyklů

Příspěvky

Perun 1904-1924

5. 3. 2004

PERUN: Firma F a J. Žďárský vyráběla jednoduché stroje,které kromě značky Perun nesly také označení Vulkán. Stroje byly vybaveny jedno a dvouválcovými motory. Na počátku dvacátých let se firma specializovala na pomocné motory k bicyklům.
 

Poustka 1924-1934

5. 3. 2004

POUSTKA: Poměrně známé motocykly nesoucí jméno výrobce byly vyráběny v Praze a vybavovány téměř výhradně licenčními motory Villers.

 

Praga 1929-1933 1998-2003

5. 3. 2004

PRAGA:  Automobilka Praga převzala výrobu motocyklů firmy BD z konstrukčního prkna J.F.Kocha. Hlavní zájem byl však směřován k potřebám armády. Poměrně složitý a těžký jednoválec DOHC 500ccm nevyhovoval. Proto se ojevil v roce 1932 stroj podobné konstrukce s lisovaným rámem a kardanovým hřídelem. Dělala se ještě Praga 350BCS. Ani tento typ však nebyl příliš úspěšný. Proto byla výroba motocyklů definitivně ukončena. Od roku 1994 vyráběla Praga motor 250 pro Jawu,po ukončení výroby Jawy 250.593,zůstalo v Pragovce spousty motorů. Tak vzniklo skvělé enduro Praga ED250,které si v ničem nezadalo s věhlasnými značkami. Počítalo se s prodejem 250 kusů ročně,bohužel se to nepovedlo a výroba byla v roce 2003 ukončena. Vyrobilo se i několik skvělých endur a crossek o obsahu 430ccm a 610ccm.

 

Premier 1913-1933

5. 3. 2004

PREMIER: Německá pobočka firmy Premier se přesídlila v roce 1913 do Československa. Mateřská firma v Británii ukončila výrobu motocyklů již v roce 1915. Prvním strojem vyráběným v Čechách byl jednoválec SV 346ccm,který byl přesnou kopií svého Anglického bratra. Poté následoval dvoudobý Liliput s objemem 269ccm. Sportovně laděné stroje byly v malých sériích vybavovány vestavnými motory JAP.

 

Republic 1899-1908

5. 3. 2004

REPUBLIC: Pod tímto obchodním názvem byly prodávány motocykly Laurin a Klement v oblasti Sudet,což mělozřejmě provokovat bojovníky za samostatný stát. Jinak to byly stroje totožné s Boleslavskou produkcí.
 

Roessler a Jauerning 1902-1907

5. 3. 2004

Roessler a Jauerning  :Spoelčnost založená v Čechách montovala vlastní jednoválce a vidlicové dvouválce do pokrokových odpružených rámů. Od roku 1905 používala mechanické sací ventily a magnetové zapalování. Později se objevily také projekty na výrobu aut.
 

R a K 1924-1926

5. 3. 2004

R a K: Dvoudobé motory značky Villers poháněly také tyto lehké stroje.
 

Rulliers 1924-1929

5. 3. 2004

RULLIERS: Lehký motocykl vybavený Anglickým dvoudobým jednoválcem značky Villers nebyl příliš známým strojem. Přesto se dodnes několik strojů dochovalo.
 

Sagitta 1928-1930

5. 3. 2004

SAGITTA: Skromná série motocyklů vybavených opět motory Villers 250ccm. později byly zaznamenány pokusy o výrobu skůtrů.
 

Satan 1929-1929

5. 3. 2004

SATAN: Pod touto značkoubyly vyráběny motocykly s poměrně pokrokovými čtyřdobými motory s rozvodem nejprve SV,poté OHV-550ccm.

 

« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

následující »