5. 3. 2004
MANET: Československá firma se sídlem na Slovensku převzala v rámci hospodářského plánu výroby motocyklů s dvoupístovým motorem vyvinutým v Brněnské Zbrojovce. Stroj o objemu 89ccm byl později nahrazen skútrem Manet a Tatran 125ccm.
5. 3. 2004
MAT: Výrobce strojů MB-Miloš Bondy,známý závodník,vyrobil koncem dvacátých let limitovanou sérii strojů s řadovým čtyřválcem o objemu 498ccm s pohonem kardanovým hřídelem.
5. 3. 2004
MB: Čtyřdobý jednoválec 500ccm se šoupátkovým rozvodem-předchudce strojů MAT.
5. 3. 2004
MC: Vidlicový dvouválec SV 1000ccm určený pro použitíse sidecarem.
5. 3. 2004
METEOR: Pražský výrobce se věnoval zejména výrobě vestavných přídavných motorů v objemových třídách 150 až 170ccm. Později byl představen pod značkou Meteor jednoduchý motocykl s otevřeným rámem.
5. 3. 2004
NECO: Nevelká série tradičních strojů vybavených vestavěnými motory JAP 350 a 500ccm.
5. 3. 2004
NOVICUM: Další z montážních podniků,který v Praze montoval stroje s vestavnými motory Minerva,Fafnir,Peugeot a JAP.
5. 3. 2004
OGAR: Firma Aufit.Machek a spol. sídlící v Praze Srašnicích se zabývala výrobou autosoučástek. Svůj první motocykl vyrobila již v roce 1934.Dvouválcová dvěstěpadesátka s dvoustupňovou převodovkou v bloku motoru.Uspěch na motocyklových soutěžích podpořil další vývoj.V roce 1935 má už čtyřstupňovou převodovku.Po válce vznikl nový model 250ccm s teleskopickou vidlicí.Po roce 1948 soudruzi podnik sjednotili s Jawou.Motory se vyráběly v Brněnské Zbrojovce.Krátce se ještě název OGAR objevil na nádrži dvouválců 350ccm,které zde byly montovány.
5. 3. 2004
ORION: První jednoválce i vidlicové dvouválcové motory vyráběj Vilém Michl ve Slaném. Objevily se také závodní stroje s vidlicovými dvouválci 90°. Po první světové válce vyráběla společnost dvoudobé stroje včetně dvoupístového jednoválce 594ccm. Od roku 1927 vyráběla jednoválce OHV a SV 496ccm a 598ccm.
5. 3. 2004
PENTA: Rodinná firma pana Janoška představila malou sérii trilových motocyklů vybavených vodou chlazenými motory o objemu 125ccm.