Jdi na obsah Jdi na menu
 


Českoslovenští výrobci motocyklů

Příspěvky

Manet 1948-1967

5. 3. 2004

MANET: Československá firma se sídlem na Slovensku převzala v rámci hospodářského plánu výroby motocyklů s dvoupístovým motorem vyvinutým v Brněnské Zbrojovce. Stroj o objemu 89ccm byl později nahrazen skútrem Manet a Tatran 125ccm.
 

MAT 1929-1930

5. 3. 2004

MAT: Výrobce strojů MB-Miloš Bondy,známý závodník,vyrobil koncem dvacátých let limitovanou sérii strojů s řadovým čtyřválcem o objemu 498ccm s pohonem kardanovým hřídelem.
 

MB 1927-1928

5. 3. 2004

MB: Čtyřdobý jednoválec 500ccm se šoupátkovým rozvodem-předchudce strojů MAT.
 

MC 1924-1927

5. 3. 2004

MC: Vidlicový dvouválec SV 1000ccm určený pro použitíse sidecarem.

 

Meteor 1909-1926

5. 3. 2004

METEOR: Pražský výrobce se věnoval zejména výrobě vestavných přídavných motorů v objemových třídách 150 až 170ccm. Později byl představen pod značkou Meteor jednoduchý motocykl s otevřeným rámem.
 

NECO 1923-1927

5. 3. 2004

NECO: Nevelká série tradičních strojů vybavených vestavěnými motory JAP 350 a 500ccm.
 

Novicum 1904-1908

5. 3. 2004

NOVICUM: Další z montážních podniků,který v Praze montoval stroje s vestavnými motory Minerva,Fafnir,Peugeot a JAP.
 

Ogar-Machek 1934-1950

5. 3. 2004

OGAR: Firma Aufit.Machek a spol. sídlící v Praze Srašnicích se zabývala výrobou autosoučástek. Svůj první motocykl vyrobila již v roce 1934.Dvouválcová dvěstěpadesátka s dvoustupňovou převodovkou v bloku motoru.Uspěch na motocyklových soutěžích podpořil další vývoj.V roce 1935 má už čtyřstupňovou převodovku.Po válce vznikl nový model 250ccm s teleskopickou vidlicí.Po roce 1948 soudruzi podnik sjednotili s Jawou.Motory se vyráběly v Brněnské Zbrojovce.Krátce se ještě název OGAR objevil na nádrži dvouválců 350ccm,které zde byly montovány.

 

Orion 1902-1933

5. 3. 2004

ORION: První jednoválce i vidlicové dvouválcové motory vyráběj Vilém Michl ve Slaném. Objevily se také závodní stroje s vidlicovými dvouválci 90°. Po první světové válce vyráběla společnost dvoudobé stroje včetně dvoupístového jednoválce 594ccm. Od roku 1927 vyráběla jednoválce OHV a SV 496ccm a 598ccm.
 

Penta 1992-1994

5. 3. 2004

PENTA: Rodinná firma pana Janoška představila malou sérii trilových motocyklů vybavených vodou chlazenými motory o objemu 125ccm.
 

« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

následující »